Zie eens

De leerlijn sociaal emotionele ontwikkeling waarop je onderwijs maakt zoals het bedoeld is. Zie eens brengt de ijzersterke verbinding onder leerkrachten en leerlingen tot stand.

Onderwijsimpact

Door de sterke relatie met jezelf en alle leerlingen
maak je het onderwijs zoals het bedoeld is.

Optimaal pedagogisch klimaat
Door Zie eens’ proactieve aanpak ontstaat een vertrouwde schoolomgeving waarin gedrag waar je moeite meer hebt, negativiteit en gedoe verleden tijd zijn.

Uniek

Zie eens is de enige leerlijn die dat jouw kwaliteiten zichtbaar maakt, teamkracht laat groeien en zorgt dat elke leerling betrokken is.

Wat je ervaart:

Hoe goed jij je best ook doet onderwijs te maken, het gedrag van een deel van jouw leerlingen frustreert je. De sfeer in de klas leidt eronder en jouw humeur wordt er niet beter op. Dit maakt dat jouw onderwijs niet de impact heeft die je wilt. Hoe kan het toch dat je sommige leerlingen en jezelf regelmatig kwijt bent?

Door gedoe voor schooltijd en in de pauzes ben je gedwongen lestijd op te offeren aan het oplossen van ruzies. Pas als de rust is teruggekeerd hoop je te beginnen aan het geven van onderwijs.

Je wilt best structureel aandacht besteden aan de sociaal emotionele ontwikkeling van jouw leerlingen. Je weet ook dat dat van jou verwacht wordt. En toch maak je er alleen werk van als er ruzie is omdat het lesprogramma dat op de plank ligt echt niet aan aansluit bij de realiteit van jouw klas.

Wat je wilt:

Je ziet de talenten van al jouw leerlingen en de kansen die dat biedt. Je wilt elke dag het onderwijs maken zoals jij dat voor ogen hebt. Onderwijs waarop de ontwikkeling van ieder kind tot bloei komt.

Je viert samen met jouw leerlingen ieders kwaliteiten. Je weet dat iedereen uniek is. Je bent van onschatbare waarde voor de hechte groep die jouw leerlingen vormen.

Binnen jouw team spreek je op een positieve manier met en over leerlingen, ouders en elkaar. Jullie hebben de taal en de vaardigheden jezelf, de ander en elkaar steeds met compassie tegemoet te komen. Jullie school is een fijne plek waar wordt onderwijs gegeven wordt.

Door met de leerlijn Zie eens te werken:

Heb je een school waarin onderwijs gemaakt wordt zoals jij dat wilt.
Je weet wat jouw kracht is, die van collega’s èn die van jouw leerlingen.
De unieke kwaliteiten van leerkracht en leerlingen zijn de motor waarop onderwijs wordt gemaakt.

Is de school echt een plek om te leren, van en met elkaar. Elke leerling is betrokken.
Je weet hoe je met een opgeladen batterij elke dag iedere leerling uitnodigt.
Je weet in te spelen op de leervoorkeuren van alle leerlingen.

Maak je jouw hoge verwachtingen van leerlingen waar.
Daardoor focus je op wat echt belangrijk is: de potentie van elke leerling.

Zie eens heeft voor onze bovenbouw de sfeer echt veranderd. 
Voorgaande jaren zaten er nog wel eens ouders van kinderen bij mij om aan te geven dat hun kind gepest werd. 
Nu we gestart zijn met de lessen is de sfeer in de groep goed. Kinderen begrijpen zichzelf en de ander beter. 
Als er iets voorvalt coacht de leerkracht ook op basis van de les. Ze vraagt dan het kind of ze zien wat er gebeurt. 
De kinderen herkennen gedrag uit het ik-Web van zichzelf en die van de ander. Zo leren ze elkaar te begrijpen. Dat voorkomt escalatie.
Er is nog geen ouder geweest die klaagde over pesten.’
Ellen – directeur basisschool in Emmen

Praktisch over het programma Zie eens

Per groep ontvang je meerjarig lesmateriaal en alle materialen die je nodig hebt praktisch, eenvoudig en inhoudelijk met leerlingen en in het team aan de slag te gaan:
IJzersterke verbinding binnen het team, met en onder leerlingen
Inhoudelijke ondersteuning bij alle onderwerpen
Leerlingmateriaal dat de basis is voor gesprekken met en onder leerlingen.

Nieuwsgierig geworden?

Naam(Vereist)