Over ons

“…”

Wij zijn ZieZ. Elk hebben we onze baan in het (speciaal) basisonderwijs opgezegd omdat we voelden dat we meer voor onderwijs konden en wilden betekenen dan voor de klas mogelijk was.
En nu? Nu zijn we de basis voor onderwijsverandering in Nederland!

In de tijd dat we nog in een school werkten, voor de klas of als leidinggevende, merkten we hoe moeilijk het was onderwijs zo vorm te geven als we intuïtief voelden dat mogelijk was. Hoe geef je onderwijs vorm passend bij jouw eigen karakter, hoe maak je onderwijs een belevenis? Dat waren de vragen die wij ons stelden.
Wij zijn van die types die met collega’s droomden over het opzetten van een eigen school.

Natuurlijk, we hebben alledrie prachtige herinneringen aan momenten dat we echt onderwijs maakten met onze leerlingen en in onze teams; projecten die we bedachten en uitvoerden, het enthousiasme waarmee leerlingen zelf hun leerproces mochten vormgeven.
En ook herinneren we ons de momenten dat we het overzicht helemaal, maar dan ook helemaal, kwijtraakten en weer terug bij af, terug naar de basis moesten.
Alledrie zijn we tegen onze grenzen aangelopen. De een vanwege het niet bewaken van de grenzen, de ander omdat anderen vonden dat er over grenzen gegaan werd, de derde omdat verbeeldingskracht geen grenzen kent.

Juist doordat we nu samen aan onderwijs werken is zijn onze individuele drijfveren versmolten tot een gezamenlijke missie: Onderwijs zo sterk maken dat elke leerling wordt bereikt. Want verbinding en waardering zijn het fundament voorop talent tot bloei komt.
Werkelijk alles wat we doen en maken is daarop gericht.

Alledrie

We weten dat jij (leerkracht, onderwijsassistent, IB-er, schoolleider) elke dag het verschil wilt maken en dat je daarom naar de behoeften van elk individuele leerling kijkt.

Heb je ervaren dat het bij sommige leerlingen weinig moeite kost ze maximaal uit te nodigen tot leren te komen en dat andere leerlingen een puzzel voor je kunnen zijn? 
Het is onze missie het onderwijs zo te versterken dat elke leerling wordt bereikt.
We nemen je graag mee op een reis van (h)erkenning van jouzelf via het (door)zien van de ander om zo via het inzetten van jouw sterke kanten elke leerling te bereiken. Zo komt jouw talent tot bloei, net als dat van de leerlingen die aan jou toevertrouwd zijn.

Verbinding en waardering zijn het fundament
waarop talent echt tot bloei komt

Elke leerling zien. erjqewk wek wlkvndkfkrngv dfewrjnv qjw qjdvnvn c wekrhrg bv sdjeJRHERGBJVC VHFBD XCVDJGRNV Vrwrgfjvndafslkbnfdkv. cdfv

Jelte van der Kooi

elke leerkracht ejrowqke ejrnfqw dfvwe f yt eww vb5 tr dv cer hn bvfeascvbgt4 5ythnbfvdcxvbghg fd rt tbvedvb 4t5tngbvcv

Aganneke Keus

Schoolleiders ewr2fj er3 er vw ert hb e3. thb sec vg4 thy gbfd ert yujh gfdc bgtyujhg dfgtyu jhg edc dertyhgbfvcxzvfrtgvcvferv v

Kristien Oldengarm

De ZieZ aanpak

Leer jezelf en de ander kennen
in 4 stappen.

Versterk je onderwijs
met kansrijke interventies.

Ontsluit het potentieel
in ieder kind.

Herken en waardeer jezelf
Weet hoe jij de wereld waarneemt en hoe dat jouw kijk beïnvloedt.
Wees je bewust van alle kwaliteiten en valkuilen die daarbij horen.
Waardeer jezelf door tegemoet te komen aan wat jouw behoeften en motivatie.

Zie de ander en verbind 
Heb zicht op verschillen in waarneming en herken die in de ander.
Erken de kwaliteit in ieder individu en sluit erbij aan door jouw gereedschap in te zetten.

Versterk jouw onderwijs
Zet al jouw capaciteiten in om jouw onderwijs in te richten passend voor elke leerling.

Bereik elke leerling
Ontsluit het potentieel in elk kind en vier onderwijs.